xtreme fat loss diet download xtreme fat loss diet recipes xtreme fat loss diet results xtreme fat loss diet program xtreme fat loss diet free

Landing Page

Landing Page

Hati Kasih

Kalau padi katakan padi,
Tidak saya tertampi-tampi;
Kalau jadi katakan jadi,
Tidak saya ternanti-nanti.

Dua tiga kucing berlari,
Mana nak sama si kucing belang;
Dua tiga dapat kucari,
Mana nak sama puan seorang.

Kalau roboh kota Melaka,
Papan di Jawa saya dirikan;
Kalau sungguh bagai dikata,
Badan dan nyawa saya serahkan.

Dari Daik ke Bangkahulu,
Nampak dari Pulau Tiga;
Kalau tuan mati dahulu,
Nantikan saya di pintu syurga.

Sayang laksamana mati dibunuh,
Mati ditikam datuk menteri;
Tuan umpama minyak yang penuh,
Sedikit tidak tertumpah lagi.

Dulang Palembang dari Jawa,
Penuh sesak berisi kain;
Terbang melayang rasanya jiwa,
Niatku tidak pada yang lain.

Gelama ikan di karang,
Kail mari anak Serani;
Makin lama makin sayang,
Bagai air pasang perbani.

Ada permata di dalam tangan,
Dibungkus dengan kain baldu;
Bila bercinta menyesal jangan,
Adat muda menanggung rindu.

Bunga tanjung kembang tak jadi,
Jatuh berserak di rumpun buluh;
Hamcur hati kerana budi,
Di dalam air badan berpeluh.

Asap api embun berderai,
Patah galah dalam perahu;
Niat hati tak mahu bercerai,
Kuasa Allah siapa tahu.

Banyak lintah di seberang,
Simpan padi dalam raga;
Berapa cinta dengan sayang,
Bila mati ditinggal juga.

Share :

Facebook Twitter Google+