xtreme fat loss diet download xtreme fat loss diet recipes xtreme fat loss diet results xtreme fat loss diet program xtreme fat loss diet free

Landing Page

Landing Page

Goggle Sitelinks Untuk Blog Anda

Memperolahi sitelinks dari Goggle adalah sesuatu yang sering diimpikan oleh setiap blogger. Kepentingannya sama seperti PageRank dan Alexa Rank. Banyak persoalan yang sering timbul, hendak mendapatkan sitelinks perlukah sesebuah blog itu mempunyai PR, Alexa Rank atau usia blog itu menjadi penentu.


Blog Seri Bahasa mendapat sitelinks hanya baru berusia 8 bulan, ketika itu berPR 4. Tapi bila bertukar ke Domain Dot Com, sitelinks Seri Bahasa sering berubah. Ini berkemungkinan kerana blog seri belum berapa stabil. Dan salah satu faktornya kerana seri telah mengubah tema blog Seri Bahasa.

Contoh Sitelinks Blog Seri Bahasa Yang Di Update Pada 18/02/2011

Apa Itu Sitelinks:

Sitelinks adalah kumpulan link dibawah nama blog atau web yang muncul di hasil carian google. Sitelinks diberikan secara automatik jika Goggle perpendapat sesuatu laman web tersebut memenuhi ciri-ciri algoritma sitelinks. Tujuannya agar pengguna lebih mudah menavigasi ke sebuah blog atau laman web tersebut.

Kenapa Sitelink Penting Untuk Blog?

01 - Dengan adanya sitelinks, ini bererti Goggle telah mengakui akan prestasi sesebuah blog dan secara tidak langsung menambah kredibiliti blog tersebut di mata Goggle.
02 - Sitelinks memberikan identiti tersendiri kepada blog sebab itu ramai blogger atau webmaster berusaha untuk mendapatkannya melalui cara SEO.
03 - Dan yang lebih penting, sitelinks akan mengukuhkan pencarian sesuatu keywords di SERP. Sebagai contoh blog Seri Bahasa mendapat sitelinks dari keyword "peribahasa".

Cara Untuk Mendapatkan Sitelinks

01 - Usahakan agar sesuatu keyword berada pada peringkat teratas di SERP.
02 - Pasang Goggle word verification di blog.
03 - Pasang Navbar dan namakan guna keyword. URL posting yang dipasang harus mempunyai kaitan dengan keyword yang sama (Lihat contoh Navbar Seri Bahasa dibawah Header).

Sitelink Update

Seperti juga PageRank, sitelinks juga di Update dari masa ke semasa. Sitelinks akan berkurang, bertambah atau mungkin hilang dari paparan. Ini terjadi jika blog dinilai tidak kompeten dan jarang di update. Kedua, jika mengubah tema template, pastikan data meta yang bermula dari head hingga ke CDATA tidak berubah dari template yang asal. Ketiga, bagi mereka yang memasang Navbar, jangan sesekali mengubah kedudukkan Navbar serta isi kandungan navbar tersebut.

Kriteria Tertentu Untuk Mendapatkan Sitelinks

Usia blog, PageRank dan Alexa Rank tidak akan menentukan sesebuah blog itu akan mendapatkan sitelinks dari Goggle. Buktinya blog Seri Bahasa yang telah bertukar domain dan masih berPR 0 juga diberikan sitelinks oleh Goggle.

Kesimpulannya keywords tertentu yang berada di peringkat atas dan jika pada pendapat Goggle keywords tersebut memberi kepentingan kepada para pengunjung dan memenuhi ciri-ciri algoritma sitelinks maka Goggle akan memberikan sitelinks.

Share :

Facebook Twitter Google+