xtreme fat loss diet download xtreme fat loss diet recipes xtreme fat loss diet results xtreme fat loss diet program xtreme fat loss diet free

Landing Page

Landing Page

Teknik Menyalurkan Visitor Ke Blog Utama

Walaupun isu penggunaan kode " iframe " sekarang tengah hangat di persoalkan akan penggunaannya. Tapi pada pendapat seri ia terpulang dari siapa dan cara dia menggunakan kode "iframe" tersebut.

Atas permintaan ramai dan seri rasa cara ini tidak melanggar hak blogger lain. Dan seri sudah membuat ujikaji keatas blog seri dan tidak membawa apa-apa kesan sampingan. Sebagai contoh seri guna satu blog seri yang menjana Unik Visitor sebanyak lebih 40K/bulan. Kalau ada 2-3 blog macam itu kan kalah blog artis kalau di salurkan semua visitor tu ke satu blog.

Kalau tak silap seri, sejak pasang kode iframe tersebut, visitor seri melonjak diantara 1 800 hingga 2000 sehari. Tapi kode itu cuma hingga bulan ini sahaja. Ini sebagai contoh dari artikel pertama seri dan juga artikel ini mengenai kode iframe.


Cara yang seri tunjukkan nanti tidak sama seperti autoblogwalking atau mencuri trafik dari blog blogger lain dengan menyelitkan kode "iframe" ketika bertukar link atau banner.

Untuk tujuan tersebut, pertama yang harus teman buat ialah membuat 2-3 blog HANTU (guna satu IP dan email agar tidak keliru nanti). Untuk cepat menjana trafik seri sarankan buat blog bertemakan mp3.

Bila sudah siap jangan terus pasang tunggu sebulan dua sehingga ada 20-30 Unik Visitor/hari. Tapi kalau teman sudah ada blog-blog yang tak aktif tapi masih menjana visitor bolehlah terus pasang kode iframe ini.

Kod iframe hendaklah di sertakan dengan URL blog UTAMA dan di pasang di blog-blog yang kita hendak salurkan visitornya ke Blog UTAMA.

Cara memasang kode "iframe" mestilah diletakkan dibawah sekali, jangan sesekali di bahagian atas. Dan yang paling penting jangan campur dengan kode lain. Kenapa mesti di bawah, sebab bila silap pasang dibahagian atas atau tengah boleh menyebabkan beberapa aplikasi hilang dari paparan di laman utama.

Cara Pemasangan:

Masok Ke Blogger - Klik Tab Design - Klik Add a Gadget - HTML/Javascript

Bila klik HTML/Javascript akan keluar satu pop-up. Masokkan kod iframe yang ada dibawah dan save (Jangan Bagi Title). Lepas itu pindahkan kebahagian bawah sekali dan save.

Salin Kode Dibawah Ini:

<iframe height="0" src="URL Blog Utama Di Sini"width= "0">


Catatan: URL Blog Utama Di Sini - Tukar dengan URL Blog UTAMA.

Hasil dia tak lama, secara automatik kalau ada visitor masok ia akan menyalurkan kehadiran visitor tersebut ke blog utama kita.

Selamat mencuba, dan seri harap jangan disalah gunakan kode ini untuk tujuan yang tak elok.

Share :

Facebook Twitter Google+