xtreme fat loss diet download xtreme fat loss diet recipes xtreme fat loss diet results xtreme fat loss diet program xtreme fat loss diet free

Landing Page

Landing Page

Cara Menghalang File VRT.TEMP

Serangan Virus...Jangan cerita pasal ini sebab semua pemilik komputer pasti akan cuba menghindarinya. Tapi sampai bila kita dapat menghalang serangan virus, sedetik saja kita leka sudah pasti komputer kesayangan kita akan diratahnya.

Jenis virus ini sudah lama wujud, tapi serangannya semakin menjadi-jadi sejak seawal Januari 2012. Sehingga kini belum ada anti-virus atau anti-malware yang mampu menghalang virus VRT.temp secara total.

Satu-satunya anti-malware yang mampu menghalang virus ini dari melakukan exsekusi ialah Anti-Malwarebytes. Selain itu kita boleh menon-aktifkan virus ini dari task manager. Walau macamana pun ia cuma bersifat sementara kerana virus ini akan muncul semula setiap kali kita melakukan reboot atau membuka komputer kita.

Tanda-tanda utama serangan virus ini ialah tenaga kerja processor akan bertambah selain akan memberatkan komputer.

Virus ini akan mewujudkan beberapa jenis VRT.TEMP seperti; VRT1.tmp, VRT2.tmp, VRT3.tmp di lokasi C:\WINDOWS\Temp. Setakat ini seri sudah cuba semua cara-cara membuang/menghalang secara manual yang ada di internet tapi tidak berkesan.

Ini adalah cara seri sendiri yang telah seri praktikan dan sehingga kini dapat menghalang virus VRT.TEMP dari memasuki C:\WINDOWS\Temp sekaligus menghalang virus ini dari muncul setiap kali reboot atau membuka komputer.

Kaedahnya cukup senang, cuma ubah kedudukan C:\WINDOWS\Temp kepada C:\WINDOWS\Temp.old. Tapi sebelum itu pastikan hapus (delete) semua file VRT yang ada di dalam Folder Temp tersebut. Periksa juga di C:\Documents and Settings\Local Settings\Temp, hapus (delete) jika ada file VRT di situ.

Tapi...seperti yang telah seri katakan, ini bukanlah kaedah yang terbaik. Ada kelemahan kerana setiap kali kita menginstal software yang memerlukan TEMP FOLDER di C:\WINDOWS seperti ACDSee, maka C:\WINDOWS\Temp akan muncul semula, jadi kita terpaksa mendelete TEMP FOLDER tersebut.

Kepada mereka-mereka yang ada kaedah yang lebih baik serta dapat menghapuskan virus VRT ini secara total mari kita kongsi bersama-sama untuk membantu para pemilik komputer yang terjangkit virus VRT ini.

Share :

Facebook Twitter Google+