xtreme fat loss diet download xtreme fat loss diet recipes xtreme fat loss diet results xtreme fat loss diet program xtreme fat loss diet free

Landing Page

Landing Page

Hikmah Di Sebalik Prabayar Shoutmix

Ramai yang tidak percaya notis dari Shoutmix yang akan memberhentikan perhidmatan secara percuma chatbox mereka. Mereka anggap itu sebagai satu gurauan dan hingga akhir 31/12/2011 masih lagi ramai tidak mengindahkan apatah lagi berusaha untuk menukar chatbox mereka.

Kadang sukar untuk kita menjangka apa yang ada dalam fikiran mereka. Sedangkan masih banyak waktu, pilihan jenama chatbox juga bukan kurang yang ada untuk dipilih. Sudah tentu kata harus dikotakan, akhirnya pada 02/01/2012 semua akaun percuma Shoutmix ditamatkan perhidmatannya.

Tapi disebalik kemelut chatbox yang melanda para bloger ada hikmahnya. Suatu petanda baik, syabas kepada mereka-mereka yang berjaya mencipta beberapa chatbox sebagai alternatif kepada Shoutmix. Walau ada yang masih dalam bentuk beta dan ada yang belum berapa sempurna, tapi bagi seri ia cukup memadai.

Ada dua chatbox yang menarik perhatian seri, samada dari segi rekabentuknya atau kemudahan yang ditawarkan.

FiBox-Beta

Design yang menarik cuma masih dalam bentuk beta lagi. Tidak boleh tukar warna. Dua kelemahan yang ketara ialah kadang sukar hendak hantar message dan pada waktu puncak loading kadang lambat.

ShoutBusuk

Chatbox ini hampir memiliki semua ciri-ciri Shoutmix serta warna latar boleh diselaraskan. Prestasi sebenar belum boleh seri komen sebab buat masa ini belum ada kelemahan yang seri jumpa sebab masih baru.

Jika dilihat senario masakini, seri menjangkakan CBox yang seangkatan dengan Shoutmix sudah tentu suatu hari nanti akan mengikuti jejak langkah Shoutmix. Ini memandangkan chatbox banyak mempengaruhi blog seorang bloger terutama dari segi trafik. Apatah lagi chatbox adalah satu aplikasi yang harus dimiliki terutama bagi seorang newbie yang baru mula menjejaki kakinya di alam maya.

Kepada mereka yang berjaya mencipta chatbox sekali lagi tahniah seri ucapkan. Sokongan haruslah diberikan kepada mereka ini untuk terus maju kehadapan selain memperbaiki apa yang kurang demi kepuasan para pengguna.

Share :

Facebook Twitter Google+