xtreme fat loss diet download xtreme fat loss diet recipes xtreme fat loss diet results xtreme fat loss diet program xtreme fat loss diet free

Landing Page

Landing Page

Cara Mudah Memasang Sitemap Di Blogspot

Siapa yang belum pasang Sitemap? Kalau belum ikut cara seri, cukup mudah dan berkesan serta memudahkan crawler mengindeks url.

Tapi sebelum itu apa dia Sitemap?
Secara ringkas sitemap merupakan peta sebuah website atau blog yang mengandungi keterangan mengenai url-url yang terkandung di website atau blog tersebut. Selain itu sitemap memberi maklumat tambahan kepada search engine bagi menyempurnakan tugas crawlingnya.

Contoh Sitemap Seri Bahasa

Cara-Cara Memasang Sitmap

01. Login Ke Akaun Blogger
02. Dari Blogger Dashboard klik New Post
03. Lepas itu klik Edit Pages yang terletak di atas barisan kedua.
04. Klik New Page
05. Masukkan Sitemap sebagai title page, lepas itu klik Edit HTML
06. Copypaste kode yang telah seri sediakan dibawah. Jangan lupa ganti http://www.seribahasa.com dengan url blog anda.


<script src="http://yourjavascript.com/18113981113/bukarahasiablog-toc.js"></script><script src="http://www.seribahasa.com/feeds/posts/default?max-results=9999&alt=json-in-script&callback=loadtoc"></script>


07. Akhir sekali tekan button Publish Page

Apa yang diharap dari pemasangan sitemap ini ia akan dapat membantu search engine menemukan sesuatu website atau blog lebih cepat dan tepat pada waktunya. Tapi harus diingat penggunaan sitemap tidak semestinya akan menjamin semua url yang terkandung didalam sesuatu website atau blog akan di indeks oleh search engine.

Yang penting kita telah berusaha melakukan yang terbaik untuk website atau blog kita. Selebihnya kita serahkan kepada search engine untuk melaksanakan tugasnya. Selain dari itu kita juga harus menggunakan beberapa keyword dalam posting agar website atau blog kita kelihatan lebih terampil di SERP.

Share :

Facebook Twitter Google+