xtreme fat loss diet download xtreme fat loss diet recipes xtreme fat loss diet results xtreme fat loss diet program xtreme fat loss diet free

Landing Page

Landing Page

Kasih Bodoh

Nasi lemak buah bidara,
Sayang selasih saya lurutkan;
Buang emak buang saudara,
Kerana kasih saya turutkan.

Anak orang tebing Tinggi,
Kaca di tangan dihempaskan;
Harapkan enggang terbang tinggi,
Punai di tangan dilepaskan.

Encik Ali meniup serdam,
Serdam dari Inderagiri;
Dari saya menanggung dendam,
Baik saya mati sekali.

Jikalau pasang air laut,
Mahukah tuan bersama mandi;
Jikalau datang ajal dan maut,
Mahukah tuan bersama mati.

Bunga selasih kulurut juga,
Dari Jawa membawa pandan;
Hati yang kasih kuturut juga,
Hingga bercerai nyawa di badan.

Ayam putih makan di dulang,
Makan biar melata-lata;
Biar saya berputih tulang,
Jangan saya berputih mata.

Dang Nila memangku puan,
Berembang buah pedada;
Adakah gila bagimu tuan,
Burung terbang dipipiskan lada.

Kalau subut pulut dakapnya,
Akar cendana saya lurutkan;
Kalau sungguh bagai katanya,
Barang ke mana saya turutkan.

Share :

Facebook Twitter Google+